Search
Search

Διαφορά on-page και off-page SEO – Πρέπει να γίνονται και τα δύο;

on-page off-page seo

Το SEO (Search Engine Optimization) είναι μία πρακτική που χρησιμοποιούν οι marketers για να ανεβάσουν τις ιστοσελίδες των πελατών τους σε υψηλότερες θέσεις στα αποτελέσματα της Google για συγκεκριμένα keywords. Είναι ένα «παιχνίδι» που αλλάζει πολύ συχνά κανόνες.

Ενώ παλαιότερα οι τακτικές που χρησιμοποιούνταν ήταν πιο απλές και εύκολες, όπως για παράδειγμα το να γίνεται keyword stuffing, στην εποχή μας αυτό όχι μόνο δεν αποτελεί πια αποτελεσματική μέθοδο, αλλά μπορεί να αποτελέσει και λόγο να πάρει penalty το site μας και να εξαφανιστεί από τα αποτελέσματα αναζήτσης.

Όσο περνάει ο καιρός τα κριτήρια κατά τα οποία πρέπει να πληροί μία σελίδα για να βρεθεί πιο ψηλά στις μηχανές αναζήτησης γίνονται όλο και περισσότερα. Μία επιτυχημένη στρατηγική SEO λοιπόν πρέπει να συνδιάζει τόσο το on-page όσο και το off-page SEO.

Τι είναι το On-Page SEO

Το on-page SEO αποτελείται από ενέργειες που γίνονται μέσα στη σελίδα, ώστε να έχει το περιεχόμενο μεγαλύτερο value για τον χρήστη, και να είναι η σελίδα πιο εύκολη στην χρήση και στην περιήγηση. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα καλύτερα rankings.

🎧 Άκου το τελευταίο Digital Jam Podcast: Facebook Groups: Μύθοι & Αλήθειες

Τα κριτήρια για ένα καλό on-page SEO είναι:

Τεχνική αρτιότητα του site

Η ποιότητα του κώδικα μίας σελίδας θα πρέπει να είναι υψηλή. Μία σελίδα με κακά γραμμένο κώδικα μπορεί να δημιουργήσει πολλά προβλήματα που μπορούν να επηρεάσουν τη στρατηγική μας στο SEO. Ένα από αυτά είναι το να μην επιτρέπει στους crawlers να διαβάσουν κάποια σελίδα.

Δυνατό Περιεχόμενο

Σκεφτείτε τους λόγους για τους οποίους μπορεί ένας χρήστης να θέλει να μπει στο site σας. Ένας από αυτούς είναι το ότι η σελίδα περιέχει πληροφορίες οι οποίες παρέχουν κάποιο value για αυτόν. Έτσι ένα δυνατό copy και περιεχόμενο γενικότερα (videos, εικόνες κλπ.) μπορεί να κάνει τη διαφορά. Η Google μπορεί να διαβάσει τα κείμενα μέσα στο site μας. Τα καλύτερα ranks έχουν να κάνουν σε μεγάλο βαθμό με το περιεχόμενό μας, οπότε η χρήση των στοχευμένων μας keywords και ένα καλά δομημένο copy που είναι είναι ευανάγνωστο και δίνει μεγάλο value είναι απαραίτητα.

Πολύ καλό UX (User eXperience)

Το τρίτο και εξίσου σημαντικό κριτήριο, είναι το user experience. Ο χρήστης θα πρέπει να μπορεί να περιηγηθεί με ευκολία μέσα στη σελίδα, να βρει αυτό που ψάχνει γρήγορα και χωρίς να χρειαστεί να το ψάξει πολύ. Είναι σημαντικό λοιπόν να θυμόμαστε ότι δεν αρκεί το site μας να είναι αισθητικά όμορφο , αλλά και λειτουργικό.

Ταχύτητα φόρτωσης

Η ταχύτητα φόρτωσης σε ένα site είναι εξίσου σημαντική διότι θα καθορίσει από τα πρώτα δευτερόλεπτα που θα το επισκεφθεί κάποιος αν θα μείνει ή αν θα φύγει. Ένα χαρακτηριστικό που μπορεί να χαρακτηρίσει την εποχή μας είναι η έλλειψη χρόνου. Ως εκ τούτου όταν ο χρήστης αναζητήσει κάτι, περιμένει να το βρεί γρήγορα.

Αν επισκεφθεί μία ιστοσελίδα και αυτή αργήσει να φορτώσει , το πιο πιθανό είναι ότι θα φύγει και θα ψάξει κάπου αλλού, γεγονός που δεν αρέσει ούτε στην Google, για αυτό και η ίδια “τιμωρεί” τα site με αργή ταχύτητα φόρωσης.

Δεν είναι τυχαίο ότι σύμφωνα με έρευνα που έκανε η Amazon, κάθε δευτερόλεπτο που αργεί να φορτώσει η σελίδα της , μπορεί να κοστίσει στην εταιρία 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις ετησίως.

Τι είναι το Off-Page SEO

Το off page SEO αποτελείται από ενέργειες οι οποίες δεν εφαρμόζονται μέσα στο site. Αυτές μπορεί να είναι το link building, τα social media και ότι άλλο μπορεί να φέρει traffic στη σελίδα μας. Με απλά λόγια είναι ενέργειες που κάνουν τη σελίδα μας να έχει μία παρουσία στο διαδίκτυο και την κάνει να φαίνεται σημαντική.

Πιο αναλυτικά, μερικές από τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν από άποψη off-page SEO είναι:

Exposure, δημιουργία trust και brand awareness

Το καλό content είναι πολύ σημαντικό τόσο για το on-page SEO τόσο και για το off-Page. Γράφοντας ποιοτικό περιεχόμενο υπάρχει μεγάλη πιθανότητα το site να έχει καλά ranks. Αυτό που θα το πάει όμως ένα βήμα παραπάνω είναι αυτό το περιεχόμενο να «συνδεθεί» με sites που είναι σχετικά με το αντικείμενό σας. Για παράδειγμα να δημοσιευτεί κάποιο άρθρο σε μία μεγάλη ιστοσελίδα, με περιεχόμενο που να σχετίζεται με το δικό σας και να γίνει αναφορά στο δικό σας site. Αυτόματα αυτή η έκθεση θα μας βοηθήσει πολύ με το brand awareness.

Εξίσου σημαντική είναι η εμπιστοσύνη που χτίζετε με τους πελάτες σας. Ένα παράδειγμα off-page SEO που σχετίζεται με την εμπιστοσύνη είναι τα reviews. Δεν είναι λοιπόν μόνο σημαντικό ένα site να είναι άρτιο τεχνικά, αλλά και να έχει χτίσει μία πολύ καλή σχέση με τους επισκέπτες.

Link Building

Το διαδίκτυο αποτελείται από αμέτρητα links. Οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν τα links για να καθορίσουν πόσο χρήσιμη μπορεί να είναι η σελίδα σας για τον χρήστη. Το να αποκτά η σελίδα ποιοτικά links ήταν ανέκαθεν μία πολύ αποτελεσματική τακτική SEO. Στις μέρες μας κάποιοι έχουν αμφισβητήσει τη συγκεκριμένη τακτική, αλλά εκ του αποτελέσματος κρίνεται ότι μπορεί να κάνουν και λάθος.

Τα links δεν βοηθούν μόνο στο να ανέβει το site μας σε υψηλότερες θέσεις στις μηχανές αναζήτησης. Ένα ποιοτικό link μπορεί να φέρει περισσότερο referral traffic στη σελίδα μας. Πάντα θα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι ο λόγος για τον οποίο δημιουργήθηκαν τα links είναι για να στέλνουν το χρήστη σε σχετικές σελίδες που μπορεί να τον ενδιαφέρουν εξίσου. Η χρήση μιας link building στρατηγικής θα βοηθήσει πολύ στην ανάπτυξη του κοινού της σελίδας μας.

Social Media

Τα social media (LinkedIn, Facebook, Twitter)  μπορεί να μην είναι το πιο σημαντικό κομμάτι μιας off-page στρατηγικής αλλά μπορεί να βοηθήσουν στο να γίνει καλύτερο awareness της επιχείρησης και της σελίδας και να φέρουν traffic, κάτι το οποίο σίγουρα θα δώσει ένα boost στο SEO. Σύμφωνα με έρευνες τα likes και τα shares στο Facebook όπως και τα tweets τα οποία περιέχουν links που οδηγούν στη σελίδα σας, «διαβάζονται» από τις μηχανές αναζήτησης και μπορούν να συνεισφέρουν στη SEO στρατηγική σας.

Πρέπει να γίνονται και τα δύο ;

To on-page SEO επικεντρώνεται στο να γίνει optimization διαφορετικών στοιχείων της σελίδας μας τα οποία σύμφωνα με τη Google επηρεάζουν την κατάταξή του. Μερικά από αυτά είναι η ταχύτητα του site, το content, τα meta titles και meta descriptions κλπ.

Το off-page SEO χαρακτηρίζει τη σχετικότητα , την εμπιστοσύνη και το authority που θα χτίσουμε για τη σελίδα μας και έχει ουσιαστική σημασία για τα rankings που θα έχει το site μας.

Και τα δύο λοιπόν, είναι πολύ σημαντικές τακτικές για να διατηρήσουμε μία αποτελεσματική SEO στρατηγική. Για να δώσουμε ένα πιο ρεαλιστικό παράδειγμα , το να διαλέξεις ανάμεσα στα δύο είναι σαν να διαλέγεις τα θεμέλια ή τη σκεπή στο χτίσιμο ενός σπιτιού. Είναι και τα δύο εξίσου σημαντικά μέρη σε μία γενικότερη στρατηγική marketing το οποίο έχει φτάσει να είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι μίας  business στρατηγικής.

Μοιράσου το

Seo Specialist at GIM (Greek Internet Marketing)

Join the discussion

Further reading

bounce rate podcast μύθοι αλήθειες digital jam

Bounce Rate: Μύθοι & Αλήθειες

Ανοίξαμε νέο series μάλλον μετά το επεισόδιο με το CTR και έτσι και στο επεισόδιο 57 συζητάμε στο ίδιο ύφος για το Bounce Rate. To Bounce Rate ή το...