Home » Τι είναι το facebook pixel;

Τι είναι το facebook pixel;

Όταν μιλάμε για Facebook Ads, δεν μπορούμε να μην μιλάμε για Facebook Pixel.

Που χρησιμεύει το facebook pixel

Το γεγονός που ξεχωρίζει η διαφήμιση στο internet είναι για τα data που μας δίνει: όσον αφορά την απόδοση της και την στόχευση. Το facebook pixel είναι αρχικά ένα μικρό κομμάτι κώδικα – ένα script που πρέπει να βάλουμε στην ιστοσελίδα μας για να συλλέγει η Facebook δεδομένα από αυτό.

Με το facebook pixel μπορούμε να συλλέξουμε δεδομένα είτε αν αυτά αφορούν τα κοινά μας είτε συγκεκριμένα events που έχουμε καθορίσει. Δηλαδή μπορούμε να φτιάξουμε custom audiences (που θα χρησιμοποιήσουμε σε κάποια διαφήμιση) από επισκέπτες ή επισκέπτες που έκαναν κάποιο συγκεκριμένο event (purchase, lead, add to cart, subscribe κτλ), αλλά μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και αυτά τα events ως εργαλείο reporting της απόδοσης των διαφημίσεων μας.

Παράλληλα τώρα με τα παραπάνω το facebook pixel δένει με το optimize. Είναι ο συνδεκτικός κρίκος του αλγόριθμου των Facebook Ads με το site μας.

Μέσα από την λογική του conversion optimization , ο αλγόριθμος με βάση τα δεδομένα που συλλέγει από τους επισκέπτες του site μας και την συμπεριφορά τους στο Facebook αλλά και όπου υπάρχει ίχνος τους, επιδιώκει & επιταχύνει την βελτιστοποιηση για να φέρει η conversion campaign μας το επιθυμητό αποτέλεσμα. Ακούγεται απλό αλλά δεν είναι.

Όταν συμβαίνουν όλο και περισσότερες μετατροπές στον site σας, το Facebook βελτιώνει την προβολή των διαφημίσεών σας σε άτομα που είναι πιο πιθανό να προβούν σε ορισμένες ενέργειες. Σε αυτό βοηθάει κυρίως και το machine learning.

Χρήσιμα good-to-know:

  • Κάθε fb pixel έχει ένα μοναδικό ID
  • Κάθε fb pixel μπορεί να έχει πολλά events
  • Κάθε site μπορεί να έχει και πάνω από 1 fb pixel
  • Το facebook business manager σου δίνει την δυνατότητα να φτιάξεις έως 100 fb pixel

Custom Audiences

Οποιαδήποτε συμπεριφορά χρήστη μπορεί να καταγραφεί για να κάνει αυτόν τον χρήστη να ανήκει σε ένα custom κοινό μας. Από το ένα απλό κοινό επισκεπτών έως ένα κοινό επισκεπτών που έχουν ενεργοποιήσει συγκεκριμένα events μέσα στο site μας αλλά και συγκεκριμένων παραμέτρων.

Λόγω του ότι κάθε event μπορεί να πάρει παραμέτρους, μπορούμε να έχουμε ένα event Purchase το οποίο καταγράφει εκτός από την ενέργεια, το value της αγοράς, το id των προϊόντων που αγοράστηκαν κ.ο.

Custom Pixel Events

Πέρα από κάποια έτοιμα βασικά events που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο facebook pixel, πρακτικά είναι εντελώς ελεύθερο το τι μπορείς να κάνεις event. Ο μόνος παράγοντας περιορισμού είναι να αποτελεί κάποια “ενέργεια” είτε αυτό σημαίνει ένα κλικ, είτε το load μιας σελίδας είτε ένα scroll.

Κρατώντας σαν φυλακτό το γεγονός ότι τα events μας βοηθάνε τόσο στη δημιουργία custom audiences όσο και στην βελτιστοποίηση των διαφημίσεων, μπορούμε να καταλάβουμε εύκολο πόσο πολύτιμο μπορεί να αποδειχθεί αυτό.

Η διαφήμιση που απλά φέρνει κοινό που κάνει κλικ έχει τεράστια διαφορά από μια διαφήμιση σε κοινό που φέρνει συγκεκριμένες μετατροπες

Facebook pixel helper

Το browser extension facebook pixel helper είναι ένα μικρό απαραίτητο tool αν τρέχουμε facebook ads. Μας κάνει δυνατό να επιβλέπουμε ζωντανά τι events ενεργοποιούνται στο site μας και με τι παραμέτρους κάνοντας έτσι εύκολο να αντιληφθούμε αν όλα λειτουργούν σωστά.

Μοιράσου το

Στην αγκαλία του PPC από το 2015 αναζητώ τρόπους να κάνω το performance λίγο καλύτερο. Κάθε Κυριακή τα λέμε στο Digital Jam Podcast.

Further reading

bots facebook messenger

Η φάση με τα Messenger Bots

Ίσως μας επηρέασε και η ομιλία του Jordache Johnson στο All Things, ίσως και τα το γεγονός ότι 5 χρόνια τώρα ακούμε ότι τα Bots έρχονται. Σήμερα όμως...

Local Ads: Τοπικη Προβολή & Διαφήμιση

Σε αυτό το podcast μιλάμε για τοπική διαφήμιση. Ιδέες και λύσεις που δουλεύουν για μικρά τοπικά μαγαζιά που στη τελική μπορεί και να μην έχουν καν...

Facebook Attribution σε 2 λεπτά

Σε 2 λεπτά πως ενεργοποιείς το Line of Business για να έχεις πρόσβαση στα δεδομένα του Facebook Attribution. Μέσα από το Facebook Attribution...

facebook ad library

Facebook Ad Library σε 2 λεπτά

Στο bonus podcast της της Τετάρτης μιλάμε για το πιο must εργαλείο για να παρακολούθηση ανταγωνισμού στα Facebook Ads! Αν δεν το ξέρετε ήδη είναι το...

overlay facebook audience

Facebook Audience Overlap σε 2λεπτά

Στο Bonus (podcast) της Τετάρτης σας λέμε σε λιγότερο από 2 λεπτά πως να ελέγξετε το overlap μεταξύ 2 ή περισσοτέρων Facebook Audience. Σας έχει...