fbpx

Digital Marketing & Covid-19: Πρώτη Ανάλυση

digital marketing covid-19

Ας συζητήσουμε λίγο σήμερα για το τι συμβαίνει στο digital marketing και την αγορά αυτές τις μέρες. Τι δεδομένα έχουμε μαζέψει και τι αλλαγές πρέπει να κάνουμε για να ανταποκριθούν τα business και τα ad accounts μας στην Covid-19 εποχή.

Σε προηγούμενο post δώσαμε ιδέες/συμβουλές για το πως θα δουλεύουμε καλύτερα σε work at home λόγω του Covid-19.

Δεδομένου ότι οι εξελίξεις τρέχουν, κανονίζουμε ένα facebook live podcast για να συζητήσουμε τι συμβαίνει και τι παρατηρούμε αυτές τις μέρες. Την Τετάρτη 18/3 στις 19:00.
Ακούστε το εδώ (σας περιμένουμε)

Πως επηρεάστηκε η αγορά με την πανδημία

Οποιοδήποτε business έχει σχέση με τον τουρισμό αυτην την στιγμή είναι σε μια πολύ κακή φάση. Και όταν μιλάμε για την μια χώρα που στηρίζει την οικονομία της σε μεγάλο βαθμό από τον τουρισμό, το θέμα πονάει.

Η πτώση στη ζήτηση ξεκινάει από τις άδειες αεροπορικές πτήσεις και καταλήγει σχεδόν σε οτιδήποτε, από ξενοδοχεία, airbnb, εστιατόρια κτλ. Αυτό ήταν αναπόφευκτο.

google trends
Δείτε πόσο απότομα έπεσαν οι αναζητήσεις για ξενοδοχεία στην Ελλάδα σε σύγκριση με την αύξηση των αναζητήσεων που αφορούν τα κρούσματα του κορονοϊού στην Ελλάδα μέσα σε μια βδομάδα πρακτικά

Την ίδια στιγμή την τελευταία βδομάδα στο εξωτερικό, υπάρχει μια αύξηση σε αναζητήσεις για cheap flights. Τραγικό ή όχι, δεδομένης της μείωσης των τιμών σε αεροπορικά, κάποιοι σκέφτονται ήδη την επόμενη μέρα.

cheap flights searches google trends

To search query “cheap flights right now” είχε ένα rise +350% σε μια βδομάδα. Έχουν δημιουργηθεί εκατοντάδες queries τύπου “cheap flights coronavirus”, “cheap flights because of coronavirus” κτλ.

Τι σημαίνει όμως αυτό; Στο Wordstream αναφέρουν:
“Υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον για το μέλλον, ειδικά όταν το κόστος πτήσεων είναι χαμηλό. Γνωρίζοντας αυτό, εστιάστε μακροπρόθεσμα. Διαφημίστε ταξίδια ή δραστηριότητες σε περιοχές χαμηλού κινδύνου και δώστε πρόσθετο περιεχόμενο σχετικά με τα ταξίδια και τις δραστηριότητες που εξακολουθούν να είναι ασφαλή. ” Πολλά travel industries έχουν προσανατολιστεί ήδη στο 2021.

Στα δικά μας τώρα, πιστεύω πως η τουριστική βιομηχανία τουλάχιστον για το καλοκαίρι θα στηριχτεί περισσότερο στους εγχώριους τουρίστες. Από το μένουμε σπίτι θα πάμε στο μένουμε ελλάδα δηλαδή.

Μην περιμένετε να αλλάξει η αγορά, χρειάζεται προσαρμογή στο τι είναι profitable, τώρα.

Προσαρμογή στις αλλαγές και εστιάστε σε ότι μπορεί να φέρει κέρδος για το travel business άμεσα.

Ε-commerce & Covid-19

Ο κλάδος της λιανικής (που δεν έχει σχέση με τρόφιμα, απορρυπαντικά) έχει προφανώς πονέσει αυτές τις μέρες καθώς οι προτεραιότητες των ανθρώπων αλλαξαν.

Την Τετάρτη 18/3 θα κλείσουν -επίσημα- τα φυσικά καταστήματα λιανικής. Κρατήστε αυτην την ημερομηνία.

Η λογική μας λέει ότι το e-commerce θα επιστρέψει τις επόμενες μέρες πιο δυνατό. Μεγάλα καταστήματα όπως Public, Media Markt, Buldoza, Πλαίσιο προχώρησαν σε ενέργειες για δωρεάν μεταφορικά για τις on-line αγορές – Περιττό να σας πω ότι αυτό με τα δωρεάν μεταφορικά θα είναι το κύμα των ημερών.

Εξετάζοντας την περίπτωση της Ιταλίας, που είναι πιο μπροστά από εμάς στη καραντίνα, βλέπουμε το search term “online αγορές” * στα google trends να έχει κορυφωθεί την προηγούμενη βδομάδα. Αυτό το λέω για να χαρείτε λίγο, ο κόσμος θα επιστρέψει στις καταναλωτικές του συνήθειες σιγά-σιγά.

*στα Ιταλικά acquisti online

acquisti online (online αγορές) search term trend στην ιταλία
acquisti online (online αγορές) search term trend στην ιταλία

Οι κερδισμένοι & προβληματισμένοι

On-Line Φαρμακεία & Supermarket ζούνε πρωτόγνωρα σκηνικά καθώς ενώ ο τζίρος τους έχει ανέβει, αυτό έγινε απροσδόκητα γρήγορα με αποτέλεσμα να έχουν προβλήματα με supply, delivery, και διεκπεραίωσης των παραγγελιών.

Ειδικά τα On-Line Supermarkets παρότι έκαναν το grow που περίμεναν χρόνια, βρίσκονται σε ένα κρίσημο σημείο καθώς το μέλλον και η στρατηγική τους θα δείξει αν θα καταφέρουν να μεγαλώσουν το μερίδιο τους έναντι των off-line supermarkets

Παράλληλα γεννήθηκε μια καινουργια κατηγορία με first-timers, δηλαδή χρήστες που έκαναν κάτι online για πρωτη φορά.

Όπως θα δείτε παρακάτω στο πίνακα οι κυρίαρχες κατηγορίες των First-Timers είναι : Online Medical Consultansy (ιατρικές συμβουλές online), online εκπαίδευση, Work from home Apps/Software,Paying for digital entertainment service, Livestream app, social e-commerce/community group purchase, Buying home fitness, equipment, online banking

Ogilvy report - First timers

Χρήσιμα data & links

Η Ogilvy δημοσίευσε ένα ενδιαφέρον report πρόσφατα, το “Making brands matter in turbulent times: HOW TO STEER BRANDS THROUGH A CRISIS. Beyond COVID-19” (μπορείτε να βρείτε όλο εδώ)

Αυτό το Top ten checklist συνοχίζει τις ενέργειες του κάθε business για τώρα και για το μέλλον.

top ten checklist

Σημαντικά links επίσης για διάβασμα:

How the Coronavirus (COVID-19) Pandemic Is Affecting Small Businesses & Marketers

What The Coronavirus (COVID-19) Means For Marketers

Την Τετάρτη 18/3 στις 19:00 τα λέμε στο Facebook Live

Μοιράσου το

Audience & Performance Manager at 24Media

Further reading

DIGITAL JAM – ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ 2022

DIGITAL JAM – ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ 2022

Ήρθε το παραδοσιακό επεισόδιο της Ανασκόπησης! Πως τα πήγαμε στις προβλέψεις μας πέρσι; Ποια ήταν τα TOP επεισόδια Digital Jam της χρονιάς 2022; Αυτά...

black friday 2022

Black Friday Audio Guide 1+2

Ένα μήνα σχεδόν από το Black Friday, Digital Jam & Grow-Digital σκάνε με επεισοδιάρα Audio Guide.  Είναι μια παραγωγή του Digital Jam μαζί με το...