Το Instagram εδώ και χρόνια, έχει κατακτήσει τις καρδιές εκατομμυρίων ανθρώπων παγκοσμίως και όχι άδικα. Είναι ένα μέσο το οποίο επικεντρώνεται στην εικόνα και το βίντεο μέσω posts και stories, και όπως γνωρίζουμε πολύ καλά, η εικόνα παίζει καθοριστικό ρόλο στον κόσμο του digital marketing.
Είτε πρόκειται για έναν επαγγελματικό λογαριασμό μίας εταιρίας, είτε για ένα personal account, πάντα υπάρχουν ευκαιρίες βελτίωσης για να έχουμε όσο το δυνατόν περισσότερες πιθανότητες του discoverability και του engagement με το content μας. Το SEO λοιπόν είναι ένας ανέξοδος τρόπος που θα μας βοηθήσει σε αυτή τη διαδικασία.
Το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να πάρουμε το mindset και τις γνώσεις που θα εφαρμόζαμε για να «ανεβάσουμε» μία ιστοσελίδα και να δούμε πως μπορούν να προσαρμοστούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και συγκεκριμένα στο Instagram.
Instagram Audience And Niche
Η πρώτη και βασικότερη κίνηση που πρέπει να κάνουμε, είναι να σκεφτούμε σε τι κοινό απευθυνόμαστε. Το να ξέρουμε ποιο είναι το κοινό μας θα μας βοηθήσει απίστευτα τόσο στο να έχουμε μία ξεκάθαρη κατεύθυνση στο μυαλό μας όταν δημιουργούμε περιεχόμενο, αλλά και στην αναζήτηση των κατάλληλων keywords που θα χρησιμοποιήσουμε στο bio αλλά και στα captions των δημοσιεύσεών μας. Ακόμα, ο αλγόριθμος του Instagram λαμβάνει υπόψιν το «είδος» των λογαριασμών που ακολουθούμε και αλληλεπιδρούμε. Θα πρέπει λοιπόν να προσέξουμε, αυτοί οι λογαριασμοί να ανήκουν στο niche μας.
Instagram Profile Optimization
Αφού καταλήξουμε στο είδος του περιεχόμενου τι οποίο θέλουμε να μοιραστούμε και σε ποιο κοινό απευθυνόμαστε, η επόμενη κίνηση που θα μας πάει ένα βήμα πιο κοντά σε ένα υψηλότερο reach και κατά πάσα πιθανότητα (με προσεγμένο content) σε μεγαλύτερο engagement, είναι το να διαμορφώσουμε το προφίλ μας.
Τα βασικότερα σημεία που πρέπει να προσέξουμε στο προφίλ μας είναι τα ακόλουθα:
- Όνομα και username: Το να ενσωματώσουμε ένα βασικό keyword στο όνομα και το username μας, είναι ένας τρόπος για να ανεβάσουμε τις πιθανότητες εμφάνισης του προφίλ μας σε σχετικές αναζητήσεις. Για παράδειγμα αν το niche μας έχει να κάνει με ταξίδια, το ‘’travel’’ είναι μία πολύ καλή επιλογή.
- Bio: Το bio είναι ένα ακόμα μέρος που μπορούμε να ενσωματώσουμε όχι μόνο το βασικό μας keyword, αλλά και παρεμφερή, περιγράφοντας την επιχείρηση ή το αντικείμενό μας. Για παράδειγμα ‘’travelling agency’’ κλπ.
Keyword Optimized Captions
Ξέρουμε ήδη ότι μια καλογραμμένη λεζάντα μπορεί να αποτελέσει σημαντικό παράγοντα στο engagement ενός post. Δεν είναι όμως η μόνη της χρησιμότητα. Εκτός από το να τραβήξει την προσοχή και να αποσπάσει ένα like, μπορεί επίσης να βοηθήσει στην εμφάνισή μας στα search results του Instagram. Ακολουθώντας λοιπόν την ίδια διαδικασία που ακολουθήσαμε και με το bio, χρησιμοποιούμε τα keywords τα οποία έχουν προκύψει από την έρευνα που έχουμε κάνει για να γράψουμε τα captions.
Alt Text
Ένα σχετικά καινούριο feature που έχει προστεθεί στην εφαρμογή, είναι και η δυνατότητα να προσθέσουμε στις εικόνες μας alt text. Αυτό το χαρακτηριστικό έχει σχεδιαστεί ώστε να βοηθήσει τα άτομα με προβλήματα όρασης να καταλάβουν τι απεικονίζεται στο post. Μπορεί όμως να βοηθήσει αρκετά και στο κομμάτι του SEO δίνοντας στον αλγόριθμο να καταλάβει τι ακριβώς απεικονίζει η φωτογραφία.
Αν δεν το κάνουμε εμείς, τότε το Instagram προσθέτει αυτόματα κάποιο στοιχειώδες alt text το οποίο μπορεί να μην ταιριάζει απόλυτα με το περιεχόμενο της εικόνας, οπότε είναι καλύτερο να το κάνουμε εμείς οι ίδιοι.
Black Hat SEO
Το black hat SEO είναι το σύνολο SEO ενεργειών που όμως παραβαίνουν τους κανονισμούς. Τέτοιες ενέργειες θα πρέπει να αποφεύγονται και στην στρατηγική προώθησης ενός site όπως και στο Instagram. Παλαιότερα ή χρήση τέτοιων τεχνικών μπορούσε να πραγματοποιηθεί χωρίς να γίνει εύκολα αντιληπτή, αλλά με το πέρασμα των ετών και τις συνεχείς αναβαθμίσεις του αλγορίθμου, τέτοιες ενέργειες είναι πλέον πολύ εύκολα ανιχνεύσιμες και και μπορούν να μας στοιχήσουν το προσωρινό ή και μόνικο κλείδωμα του προφίλ μας.
Μερικές από τις πιο συνηθισμένες black hat ενέργειες είναι:
- Χρήση bots.
- Μαζικά follow ή unfollow.
- Αγορά ψεύτικων followers.
- Keyword stuffing.
- Και πολλά άλλα.
Το SEO είναι μία πρακτική της οποίας τα αποτελέσματα θα φανούν σε βάθος χρόνου. Ας μην αποθαρρυνόμαστε λοιπόν εάν δε βλέπουμε άμεσα αποτελέσματα.