Search

SEO: 2+1 Λόγοι που δεν του δίνει κανείς σημασία

SEO: 2+1 λόγοι που δεν του δίνει κανείς σημασία

Αν ρωτούσαμε 100 ανθρώπους με τίτλο “Digital Marketing Manager” να κατατάξουν με σειρά προτεραιότητας τις λειτουργίες του Digital Marketing, πιστεύω πως τα αποτελέσματα θα ήταν κάπως έτσι (με αυτή την σειρά κατάταξης)

  1. Social Media ads
  2. Google ads
  3. Social Media marketing
  4. Data & Analytics
  5. Email marketing
  6. Influence marketing
  7. SEO
  8. Content marketing
  9. Affiliate marketing

Στην πρώτη ανάγνωση, δεν υπάρχει κάτι παράλογο.

Όλα είναι συνδεδεμένα με αυτά που που ισχύουν στον κλάδο του Digital. Μια άλλη οπτική είναι πως αυτή η λίστα συνδέεται και με τον αριθμό των θέσεων εργασίας που υπάρχουν εκεί έξω.

Περισσότερες αγγελίες θα συναντήσεις για το Performance marketing και το Social Media management παρά job openings για email marketers, content marketers SEO professionals, κλπ.

Με μια πιο “νηφάλια” ματιά όμως, μου δημιουργείται η εξής απορία:

Αφού όλες οι ενέργειες του digital marketing καταλήγουν σε ένα website/eshop, πως γίνεται αυτή η ενέργεια που έχει στο επίκεντρο το website/eshop να είναι τόσο χαμηλά στη λίστα;

Αναφέρομαι φυσικά στο SEO ή αλλιώς στο Search Engine Optimization ή αλλιώς πως να κάνετε ένα site πιο φιλικό στις μηχανές αναζήτησης.

Τι είναι το SEO πραγματικά;

SEO είναι το σύνολο των ενεργειών/βελτιστοποιήσεων για να κάνουν την υποδομή και το περιεχόμενο ενός website κατανοητό στην μηχανή αναζήτησης αλλά και στον χρήστη.

Χωρίζεται σε 3 βασικούς άξονες:

  • Το τεχνικό κομμάτι του SEO
  • Το περιεχόμενο και τη δομή ενός site/eshop
  • Το Digital PR (wait for it)

Αν θέλουμε να περιγράψουμε “τι είναι το SEO;” σε μια πρόταση θα ήταν αυτή:

Η διασφάλιση & βελτιστοποίηση της τεχνικής υποδομής ενός site βάσει των guidelines & την εμπειρία των προγραμματιστών (tech SEO), που θα φιλοξενήσει το περιεχόμενο το οποίο θα πληροί τις προδιαγραφές του (On Site SEO) και θα απαντά στις ερωτήσεις των χρηστών, το οποίο περιεχόμενο καλό θα ήταν (χωρίς διαφήμιση) να αναφέρεται σε άλλα site* εκτός από το δικό σας (digital PR)

Λίγο ακαταλαβίστικο, αλλά δεν ξέρω αν αυτός είναι ο πραγματικός λόγος που δεν του δίνεται η σημασία που πρέπει.

Με λίγο reverse thinking, ως χρήστες της Google πατάμε στο πρώτο αποτέλεσμα που βλέπουμε μπροστά μας. Άντε στο δεύτερο, αν το πρώτο είναι διαφήμιση. Για να δούμε κάτι μπροστά μας πρώτο-πρώτο, μάλλον κάποιος δίνει τη σημασία που αρμόζει στο SEO. Μπορεί και όχι, προχωράμε.

Ένα από τα πιο δημοφιλή SEO jokes είναι το “Οταν γκουγλάρεις τα συμπτώματά σου απλά καταλαβαίνεις ποια ασθένεια έχει τα καλύτερο SEO

seo joke

Τι είναι αυτό που κοιτάζει η Google;

Και θα ρωτήσεις, τι είναι αυτό που τελικά κοιτάζει η Google για να φέρει ένα site πρώτο;

Θα σου απαντήσω πάνω από 200 σημεία, με ποιοτικά και ποσοτικά κριτήρια και φυσικά σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Εγώ τα ξεχωρίζω σε 2 μεγάλες κατηγορίες, τα Ranking Factors και τα “Nice To Have”.

Μερικά από τα ranking factors είναι:

  1. Ταχύτητα φόρτωσης της σελίδας
  2. Λέξεις κλειδιά στον τίτλο της σελίδας
  3. Φιλικότητα προς τα smartphones
  4. Backlinks

Παράδειγμα “Nice-To-Have” στο SEO:

Η Google (επίσημα) αναφέρει πως ένα site δεν είναι απαραίτητο να έχεις sitemap με τις σελίδες του site σου και γενικά όλο το περιεχόμενο.

Από την άλλη όμως το sitemap δηλώνεται στο Google Search Console και η Google το χρησιμοποιεί για να κατανοήσει και να επισκεφθεί το περιεχόμενο του.

Δύο απορίες που έρχονται στο μυαλό μου.

-Δηλώνω ή όχι το sitemap στο Google Search Console;

-Αν εγώ δεν έχω sitemap και έχει ο ανταγωνιστής μου, ποιος θα βγει πιο ψηλά;

Δεν υπάρχει απάντηση στη απορία αυτή. Δυστυχώς ή ευτυχώς .

Γιατί πραγματικά κάποιος δεν δίνει σημασία στο SEO;

Λίγο το ακαταλαβίστικο, λίγο τα plugins που υπάρχουν εκεί έξω (αναφέρομαι φυσικά στο περιβόητο & γαμάτο yoast) και η μη άμεση συσχέτιση του SEO με το Revenue που δημιουργεί, είναι κάποιοι βασικοί λόγοι που δεν του δίνει κανείς σημασία.

Αυτό πίστευα μέχρι 3-4 χρόνια.

Πλεον νομίζω πως οι λόγοι είναι άλλοι.

Γιατί το SEO θέλει χτίσιμο. Άρα και κόπο.

Γιατί να χάσεις χρόνο να βελτιστοποιήσεις το περιεχόμενο του site (είτε είναι σελίδες υπηρεσιών είτε είναι σελίδες προϊόντων) αντί να κάνεις περισσότερο-καλύτερη διαφήμιση;

Πόσο πρέπει να περιμένεις για να γίνει το non-branded οργανικό σου traffic το 55%-60% του συνολικού σου traffic και να έχεις έσοδα χωρίς διαφήμιση;

Να πληρώνω κάποιον για να μου κάνει SEO friendly τις περιγραφές των προϊόντων, να γράφει άρθρα για το blog του site; Σιγά!

Γιατί το SEO έχει φιλοσοφία

Πρέπει να είσαι από αυτούς που θέλουν να είναι μπροστά, να βρίσκουν ευκαιρίες για να εκτοπίσουν τον ανταγωνισμό, να εφαρμόσουν κάτι που διάβασαν στο twitter από τον John Mueller, να τους αρέσει το πείραμα και το “τι δουλεύει καλύτερα;” και στην τελική να περάσουν μπροστά από όσο περισσότερα μάτια γίνεται. 

Είναι γιατί το SEO βρίσκει τρόπο και δουλεύει, πάντα.

H συμβολή του SEO στα έσοδα και την όλη απόδοση ενός site/eshop είναι μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας. Αν γνωρίζεις τα βασικά του ως επαγγελματίας θα πεις “ααα για αυτές τις 5 λέξεις που με ενδιαφέρουν βγαίνω ψηλά, μια χαρά είμαι γιατί να επενδύσω στο SEO;”

Μπορεί να πεις “έχω βάλει SEO” και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε.

Και τι συμβαίνει όταν ξέρεις ότι κάτι δουλεύει από μόνο του, χωρίς να το έχεις επεξεργαστεί πολύ και να έχεις κοπιάσει για αυτό;

Θα του δώσεις σημασία μόνο όταν χαλάσει.

Μοιράσου το

SEO Manager at 24Media

Further reading

τα γραφικότερα digital marketing podcast jam

Τα πιο γραφικά στο digital marketing

Καλοκαίριασε και κλείνουμε σεζόν στο digital jam όσο πιο καλύτερα μπορούμε. Μαζευτήκαμε μαζί και με τον Σταύρο από το ξαδερφάκι Grow-Digital.gr ήρεμα...

segments google analytics digital jam podcast

Segments στα Google Analytics

Στο digital jam podcast #96 μιλάμε για τα Segments. Τα αγαπημένα μας Segments. Τι είναι, τι κάνουν και πως το αξιοποιούμε στο monitoring και στο...

τα άλλα conversions και goals podcast digital jam

Τα άλλα Conversions & Goals

Στο digital Jam podcast #95 ανοίγουμε το κεφάλαιο micro-goals και micro-conversions. Ποια μπορεί να είναι στο website μας και πως μπορούν να μας...