Πριν λίγους μήνες έγινε αρχικά γνωστό πως η Google προχωράει στην απόκρυψη του URL στις επόμενες εκδόσεις του Google Chrome. Πρόσφατα έγινα ξανά γνωστό ότι θα υπάρχει και δυνατότητα για opt-out.
Το hide url είναι μια προσπάθεια που κρατάει χρόνια για την Google. Πρακτικά συζητάμε για την περίπτωση που ο χρήστης του Chrome μόλις μπαίνει σε μια ιστοσελίδα θα βλέπει πάντα αρχικά στο address bar μόνο το domain name (πχ digitaljam.gr) αντί του ενός πιθανού πλήρες url (π.χ. digitaljam.gr/blog/test). Βέβαια το full url θα εμφανίζεται με το hover του cursor.
Η πρώτη ενέργεια που σχετίζεται με αυτό ,είναι η απόκρυψη του http/https που πρακτικά καλύπτεται από το εικονίδιο ασφαλείας (λουκέτο).
Τι θέλει να πετύχει όμως η Google με την απόκρυψη του πλήρες url τώρα;
Ασφάλεια
Το πλήρες url πολλές φορές δυσκολεύει τον χρήστη να καταλάβει αν ένας ιστότοπος είναι νόμιμος (βλέπε παραδείγματα phissing από sites κλώνους τραπεζών). Αυτό γιατί όταν έχουμε ένα τεράστιο σε μήκος url δυσκολεύει την ανάγνωση του address bar, πόσο μάλλον από κινητές συσκευές.
Παράμετροι -UTMs κτλ
Με την απόκρυψη του πλήρες url δίνεται λίγο μεγαλύτερη ανάσα στην χρήση παραμέτρων, UTMs, a-b testing pages, campaign pages κτλ. Ο χρήστης θα παύει να δίνει τόσο μεγάλη προσοχή εκεί και αυτό είναι υπέρ του digital marketing. Τα σωστά breadcrumbs παύουν να είναι τόσο σημαντικά.
Μεγαλύτερη Αλληπίδραση με την ιστοσελίδα
Ίσως η απόκρυψη του πλήρες url συγκεντρώσει τους χρήστες στο να μην ασχολούνται τόσο μαζί του αλλά με την ίδια την ιστοσελίδα που έχουν ανοίξει στο Chrome. Περισσότερα interactions με το website = περισσότερα pageviews.
AMP – Accelerated Mobile Pages
Μέσω των AMP η Google ήδη αποκρύπτει πρακτικά τα url των ιστοσελίδων, τα οποία πρακτικά σερβίρονται μέσα από την ίδια. (βλέπε Google news) – Η απόκρυψη του url φαίνεται να είναι μέρος του οικοσυστήματος.
Το κάνουν και οι άλλοι
Το Safari για παράδειγμα, κρύβει πλήρεις διαδρομές URL, αλλά δεν φτάνει μέχρι να αποκρύψει την πλήρη γραμμή διευθύνσεων όταν ένας χρήστης αρχίζει να αλληλεπιδρά με μια σελίδα.