Home » Tik Tok Ads στην Ελλάδα μέσα από το Facebook Audience Network

Tik Tok Ads στην Ελλάδα μέσα από το Facebook Audience Network

tik tok ads ελλάδα

Δεν ξέρω αν το έχετε καταλάβει αλλά στο social χώρο ζούμε την απόλυτη άνοδο του Tik Tok. Τα λέγαμε και στην ανασκόπηση 2019 τα λέγαμε και στα Digital Marketing Trends/ Forecasts για το 2020. Όλο αυτό ενδέχεται να είναι και ένα trend που θα κρατήσει λίγο καιρό, αλλά σίγουρα το 2020 μας απασχολήσει.

Τι είναι το Tik Tok θα πείτε και θα σας καταλαβαίνω. Τι παίζει με Ads θα ρωτήσετε και επίσης σας καταλαβαίνω. Πάμε να δούμε παρακάτω ότι καταφέραμε να μαζέψουμε και να δούμε πως μπορούμε να τρέξουμε διαφήμιση στο Tik Tok σήμερα.

Τι είναι το Tik Tok;

Το TikTok είναι App για iOS και Android, η οποία επιτρέπει την δημιουργία και κοινοποίηση μικρών αστείων και μη βίντεο. Η εφαρμογή δημιουργήθηκε το 2017 από την ByteDance, για αγορές εκτός της Κίνας. Ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2016 η ByteDance έχει ήδη ξεκινήσει την εφαρμογή Douyin για τους χρήστες στην Κίνα. Το TikTok και το Douyin είναι αδελφές εφαρμογές, αλλά τρέχουν σε διαφορετικούς διακομιστές προκειμένου η δεύτερη να είναι συμβατή με τους κανονισμούς λογοκρισίας στην Κίνα. Η εφαρμογή χρησιμοποιείται από εκατομμύρια άτομα στην Ασία, τις Ηνωμένες Πολιτείες και άλλες χώρες του κόσμου. 

Το 2018, η εφαρμογή απέκτησε σημαντική δημοτικότητα. Για τον Οκτώβριο του 2018, στις ΗΠΑ η εφαρμογή TikTok είχε τον μεγαλύτερο αριθμό λήψεων από οποιαδήποτε άλλη εφαρμογή. Το 2019 είναι διαθέσιμο σε πάνω από 150 αγορές και 75 γλώσσες. Η ομοιότητα του Tik-Tok με το Musica.ly δεν είναι τυχαία καθώς το 2017 η ByteDance ξόδεψε 1διες για να το εξαγοράσει.

Έχει διαφημίσεις το Tik Tok στην Ελλάδα;

Κυρίως όσο και αν κατάφερα να ψάξω οι μόνες διαφημίσεις που πέτυχα ήταν μέσω Facebook Audience Network. Παρόλλα αυτά μπορείτε να μπείτε στο https://ads.tiktok.com/ και να κάνετε αίτημα για Tik Tok Ad Account. Προσωπικά λίγες ώρες μετά το αίτημα πήρα ένα email που μου έγραφε το εξής:

Many thanks for your inquiry. Nice to e-meet you. This is TikTok Ads.
To better help promote your business, we have various ads solutions for you to choose from.

In order to meet the requirements of performance-driven advertisers, we are currently upgrading our self-serve platform. We apologize that the platform is not fully opened to the public and we will keep you posted on the progress.

If you prefer reservation/branding ads, please leave the following information, so we can forward your request to sales representative:
– Place of registration:
– Company name:
– Target markets/regions:
– Business scope (e.g. main products/services):
– Campaign objectives:
– Estimated budget:
– Potential audiences:

We appreciate your interest in TikTok Ads. Looking forward to having you on board.

Με λίγα λόγια η δυνατότητα για Tik Tok Ads υπάρχει μόνο μέσω αντιπροσώπου (agency λογικά), εφόσον εγκριθείς.

Υπάρχει ελάχιστον budget για να τρέξω διαφήμιση στα Tik Tok;

Όπως η ίδια η Tik Tok αναφέρει υπάρχει minimum spend 500$ για campaigns και 50$ για ad group level.

Πως μπορώ να προβάλλω διαφήμιση στο ελληνικό Tik Tok χωρίς Tik Tok Ad Account;

Αν αποκλείσουμε την περίπτωση του sales representative υπάρχει μια δυνατότητα να μπεις στο Tik Tok μέσα από το Audience Network του facebook.

Φυσικά δεν είναι το ίδιο καθώς ουσιαστικά τρέχεις την διαφήμιση μέσα από Facebook, έχεις ένα όχι-και-τόσο Tik Tok Native Ad, και δεν μπορείς να διαφημιστείς αποκλειστικά στο κοινό του Tik Tok καθώς πάντα θα υπάρχει ως placement και το facebook feed αλλά και άλλα audience network. Μπορούμε όμως να δημιουργήσουμε ένα σενάριο που θα μεγιστοποιήσει αυτην την πιθανότητα με βάση τα παρακάτω βήματα.

Facebook Audience Network & Tik Tok

Μπορούμε να φτιάξουμε το εξης σενάριο που θα μεγιστοποιήσει την πιθανότητα να εμφανιστεί η διαφήμιση μας στο Tik Tok Audience Network μέσα από τα Facebook Ads.

Αρχικά ξέρουμε ότι το Tik Tok βρίσκεται στο Audience Network αυτό είναι μια πολύ καλή πληροφορία για να ξεκινήσουμε.

  1. Πάμε στο πρώτο πρόβλημα έχουμε facebook feed (με το ζόρι) αλλά και audience network. Κάνουμε πιο narrow αυτό το κοινό αν επιλέξουμε μόνο τους mobile users. Τώρα έχουμε mobile facebook feed & mobile audience network. Και πάλι όμως έχουμε πρακτικά εκατοντάδες audience networks, rewarded videos, instream videos. Πρέπει λοιπόν να εξαιρέσουμε κάπως αυτά που δεν θέλουμε.
  2. Πηγαίνουμε στο https://business.facebook.com/brand_safety/block_lists και κάνουμε κλικ στο Publishers list και θα πατήσουμε την επιλογή Download publishers list (όπως στην εικόνα) . Πρακτικά έτσι κατεβάζουμε ενημερωμένο zip με όλους τους publishers για audiece network, instant articles, instream videos που υπάρχουν στα facebook ads.

3. Τώρα ανοίγουμε το csv audience_network και πρέπει να βρούμε το Tik Tok App για iOS και Android. Για ευκολία μπορείτε να κάνετε search στη στήλη για Organization/Brand/Content Creator για “TikTok – Make Your Day” με ένα φίλτρο. Οι δύο εγγραφές είναι όπως στην εικόνα παρακάτω.

Θα παρατηρήσετε ότι το App έχει yes μόνο στη στήλη Audience Network – Native, Banner and Interstitial. Θυμηθείτε τώρα λίγο στα placements αυτην την εικόνα:

Καλά σκέφτεστε. Μόλις αποκλείσαμε 2 ακόμα placements καθώς ξέρουμε ότι το Tik Tok App δεν συμμετέχει στα Rewarded Videos & στα In-Stream Videos. Μπορούμε όμως να περιορίσουμε κιάλλο τα audience networks;

4. Μπορείτε μέσα από το Brand Safety που είπαμε πριν να ανεβάσετε μια block list για apps, pages, websites. Πρακτικά θα μπορούσαμε αποκλείσουμε όλα τα audience networks εκτός του Tik Tok, αλλά είναι μια πολύ δύσκολη διαδικασία καθώς η εξαίρεση γίνεται με csv, txt αρχείο αλλά σε κάθε upload μπορείτε να βάλετε “μόνο” 10,000 γραμμές με URLs.

Στο publisher list υπάρχουν 67,000 γραμμές . Προσθέστε στο γεγονός αυτό ότι στην publisher list δεν υπάρχουν οι low volume publishers, θα πρέπει να κατεβάσετε ένα ξεχωριστό αρχείο (υπάρχει σχετικό link στο πάνω μέρους του 1ου csv. Δεν μπορώ να φανταστώ ότι θα φτιάξετε μια block list με όλους τους Publishers εκτός του Tik Tok, θεωριτικά είναι δυνατόν εκτός αν το facebook το κόψει αλλά ίσως προτιμότερο να εξαιρέσετε κυρίως κάποιους high volume publishers.

Δώστε επίσης προσοχή στο εξής που μας λέει το facebook:
Blocking an iTunes or Play Store link for an app won’t block it for versions of the same app in other languages. For example, blocking com.example-app-URL.us will not block com.example-app-URL.uk.

5. Έχοντας φτιάξει την block list μας (ή και όχι αν δεν θέλετε) προχωράμε στην δημιουργία της καμπάνιες (θα θεωρήσω προτιμότερο reach ή video views) με τα εξής χαρακτηριστικά:
placement: mobile devices (facebook feed + Audience Network – Native, Banner and Interstitial)
Country: Greece
Age: Μιλάμε για TikTok, οπότε θεωρητικά μιλάμε για νεανικά κοινά τύπου 16-25
Interest: Υπάρχει σαν Interest το Pinterest αλλά θα μπορούσαμε να προσανατολίσουμε το ενδιαφέρον σε χρήστες χωρίς facebook app εξαιρόντας στα interest τους facebook access (mobile): all mobile devices.
Φυσικά αυτό σημαίνει ότι θα βγάλουμε εκτός όσους έχουν facebook & Tik Tok, αν δεν το θέλετε μην το κάνετε.
Audience: Μπορείτε να δοκιμάσετε να εξαιρέσετε κάποιο δικό σας κοινό remarketing ή fb/instagram likers

6. Πρακτικά είμαστε έτοιμοι, μην ξεχνάτε ότι ότι αφορά το Ad πρέπει να έχετε video και προτιμότερο να είναι με ήχο, προτιμήστε μικρή διάρκεια (5sec). Η προεπισκόπιση του Ad δεξιά είναι πολύ ενδεικτική σε σχέση με την πραγματικότητα. Δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διάσταση story (1080×1920) αλλά μπορείτε να έχετε video square (1:1) ή Vertical (4:5)

Αξίζει όλο αυτό;

Καλή ερώτηση για το τέλος. Αξίζει μόνο στη περίπτωση που θέλετε να εκμεταλευτείτε ή να πειραματιστείτε με την πλατφόρμα. Σε κάθε περίπτωση κατά την γνώμη μου το Tik Tok είναι τώρα μια τρελή ευκαιρία για social content. Σε επόμενο post θα δούμε μερικούς πιο organic δυνατότητες που έχουμε σαν brand ή creator μέσα από το Tik Tok

Μοιράσου το

Στην αγκαλία του PPC από το 2015 αναζητώ τρόπους να κάνω το performance λίγο καλύτερο. Κάθε Κυριακή τα λέμε στο Digital Jam Podcast.

Further reading

tik tok τικ τοκ digitaljam podcast

Τι παίζει με το Tik Tok

Στο σημερινό podcast συζητάμε γύρω από το Tik Tok, το Social trend των τελευταίων μηνών. Ευκαιρία ή ρίσκο για τα brands το 2020; Το Social Media App...

digital marketing trends προβλέψεις 2020

Digital Marketing Trends/ Forecasts για το 2020

Η αλήθεια είναι ότι κάθε άνθρωπος που ασχολείται με το Digital καλείται αυτην την περίοδο να δώσει τον παλμό των top trends για το νέο έτος. Από...

podcast digital jam ανασκόπηση 2019 εορταστικό

Digital Jam Ανασκόπηση 2019

Τι ξεχωρίζουμε από την χρονιά που πέρασε σε Google Ads, Facebook Ads, PPC γενικά, Social Media κτλ; Το τελευταίο Digital Jam Podcast του 2019 είναι...