Το 2020 θεωρείται από πολλούς η χρονιά που τα audiences στα Google Ads θα μας απασχολήσουν λίγο περισσότερο, όχι μόνο για Display & Youtube αλλά και για Search Ads. Πάμε λίγο να αναλύσουμε τι επιλογές υπάρχουν και τι πρέπει να ξέρεις
Που μπορώ να χρησιμοποιώ τα Google Audiences
- Display Network (δίκτυο προβολής)
- Search Network (αναζήτηση)
- Youtube Network (βίντεο)
Specific Demographics
Στα λεπτομερή δημογραφικά κοινά θα βρείς επιλογές ευρύ κοινού που έχουν κοινά χαρακτηριστικά όπως φοιτητές, ιδιοκτήτες κατοικιών, παντρεμένους, γονείς. Σπάει στις κατηγορίες: Parental Status, Marital Status, Education, Homeownership Status.
Affinity Audiences
Στα affinity audiences, μπορείτε να προσεγγίσετε χρήστες βάσει μιας συνολικής εικόνας του τρόπου ζωής, των συνηθειών και των πραγμάτων που τους ενθουσιάζουν. Όσοι περιλαμβάνονται εδώ έχουν εκδηλώσει μεγάλο ενθουσιασμό για ένα συγκεκριμένο θέμα. Για παράδειγμα Foodies. Η Google θεωρεί κάποιον ότι ανήκει σε ένα afinity audiences όταν έχει ενδιαφέρον για ιστορικά μεγάλο χρονικό διάστημα.
In-Market Audiences
Όταν κάποιος ψάχνει κάτι που βρίσκεται στις in-market λίστες της Google το τελευταίο κοντινό χρονικό διάστημα. Για παράδειγμα αν σήμερα εγώ κάνω κάποιες αναζητήσεις για εκμάθηση ξένης γλώσσας, θα περιληφθώ σε μια λίστα Foreign Language Study. Τα in-market audiences βέβαια επειδή αφορούν την ενεργή ζήτηση, έχουν, μπορούμε να πούμε, και συχνή ανανέωση. Το πιθανότερο δηλαδή είναι πως η Google θα με αφαιρέσει από μια λίστα μετά από διάστημα 2 βδομάδων αν σταματήσω να θεωρούμε ενεργός για το συγκεκριμένο interest, δηλαδή αν σταματήσει να με ενδιαφέρει.
Life Events Audiences
Προσωπικά το αγαπημένο μου. Στα Life Events μπορείς να προσεγγίσεις κοινό με σημαντικά ορόσημα ζωής, όπως μια αποφοίτηση από το πανεπιστήμιο, μια μετακόμιση ή ένας γάμος. Τουλάχιστον αυτην την στιγμή που γράφουμε το post τα life events είναι διαθέσιμα μόνο σε Display & Youtube Networks. Λόγω του είδους τους αποτελούν ένα κοινό που μπορούμε να το τοποθετήσουμε ανάμεσα στα In-Market & τα Affinity. Για παράδειγμα κάποιος που προκειται να μετακομίσει (Moving soon list) ενδέχεται μέχρι να μετακομίσει να χρειαστεί έπιπλα, συσκευές, δάνειο, μεταφορική εταιρεία. Σαν διάρκεια είναι μεγαλύτερο από ενα in-market audience αλλά μικρότερο από ένα afinity.
Custom Afinity Audiences
Με τα προσαρμοσμένα συναφή είδη κοινού, μπορείτε να δημιουργήσετε είδη κοινού που είναι πιο προσαρμοσμένα στο brand σας σε σύγκριση με τα ευρύτερα affinity audiences. Μπορείτε να φτιάξετε custom affinity audiences, χρησιμοποιώντας συνδυαστικά:
- Interests που εισάγονται ως φράσεις λέξεων-κλειδιών
- URLs για τη δημιουργία κατηγοριών ενδιαφέροντος με βάση το περιεχόμενο του ιστοτόπου
- Places για τα οποία ενδιαφέρονται οι χρήστες ή τον τρόπο ζωής των χρηστών και τα πράγματα που τους ενθουσιάζουν
- Apps για τις οποίες μπορεί να ενδιαφέρεται ένας ιδανικός πελάτης. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι διαφημίσεις σας θα εμφανίζονται στις εφαρμογές που ορίσατε. Οι διαφημίσεις σας θα εμφανίζονται στους χρήστες που έχουν παρόμοιες εφαρμογές στις κινητές συσκευές τους. Για παράδειγμα, αν καταχωρίσετε το Skroutz, το Google Ads θα εντοπίσει χρήστες που έχουν εφαρμογές σχετικές με αγορές.
Custom Intent Audiences
Στη περίπτωση του Custom Intent Audience μπορούμε να έχουμε ένα προσαρμοσμένο In-Market Audience. Δεν είναι διαθέσιμα για Search Network. Δίνουμε keywords & URLs σχετικά με το προϊον/υπηρεσία που οι χρήστες ψάχνουν ενεργά. Μπορείς να επιλέξεις από 300 έως 500 λέξεις-κλειδιά που είναι πιθανότερο να χρησιμοποιηθούν σε μια αναζήτηση από το ιδανικό για εσένα κοινό. Στη πράξη εδώ δίνουμε keywords & urls που δείχνουν τι ψάχνει ο ιδανικός για εμάς χρήστης. Προσοχή όταν λέμε δίνουμε urls δεν σημαίνει ότι κάνουμε remarketing, δηλαδή αν βάλετε το URL του ανταγωνιστή σας δεν σημαίνει ότι θα κάνετε ένα κοινό με όσους τον επισκέφθηκαν, το url είναι content based , δηλαδή η google θα εξετάσει το landing page και θα βρει κοινό με βάση το περιεχόμενο.
Auto-Created Custom Intent Audiences
Η Google χρησιμοποιεί machine learning, για να αναλύει τις υπάρχουσες καμπάνιες σας και δημιουργεί αυτόματα προτάσεις για custom intent audiences. Αυτά τα είδη κοινού βασίζονται στις συνηθέστερες λέξεις-κλειδιά και URL που εντοπίζονται στο περιεχόμενο όπου περιηγούνται οι χρήστες, καθώς πραγματοποιούν έρευνα για ένα συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία. Τα συγκεκριμένα εκτός από καμπάνιες αναζήτησης δεν είναι διαθέσιμα και σε youtube καμπάνιες.
Similar Audiences
Όπως τα Facebook Ads έχουν τα Lookalike Audiences έτσι και η Google έχει τα Similar. Ναι ξέρω, άντε τώρα να πειστείς ότι ενοιολογικά είναι το ίδιο lookalike & similar. Η μεγάλη διαφορά εδώ είναι ότι τα Similar είναι auto-created, δεν θα κάνεις απολύτως τίποτα για να τα φτιάξεις. Η Google τα δημιουργεί αυτόματα όταν έχει αρκετά data από κάποιο custom audience (remarketing, converters κτλ). Όσο έχεις καλά data είναι αρκετά καλά και τα similar.
✅ TIP: Χρησιμοποίησε τα Similar Audiences για να κάνεις reach σε παρόμοιο κοινό με τους converters σου
Remarketing Audiences
Ναι ναι αυτό είναι το γνωστό. Τα Remarketing Audiences δημιουργούνται από εμάς. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε κοινό από το tag μας, το youtube κανάλι μας, το app ή μια customer list μας. Φυσικά αυτά προυποθετούν τα ανάλογα (εγκατεστημένο tag, σύνδεση με analytics/youtube/app). Μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα custom κοινό από την σελίδα πρακτικά από τα πάντα. Από ένα conversion, από ένα segment κοινού στο analytics (πχ organic), από τους συνδρομητές του youtube channel μας κ.ο.κ. Οι δυνατότητες είναι μπόλικες εδώ και οι τρόποι που μπορείς να το κάνεις μπορεί να μην είναι μοναδικοί. Επιπλεον υπάρχει η δυνατότητα για combine, δηλαδή για τον συνδυασμό κάποιων κοινών! Για παράδειγμα συνδρομητές καναλιού + επισκέπτες + χρήστες app σε ένα ενιαίο audience.
⚠ Σημαντικό fact: Φτιάχνεις κοινά ανθρώπων όχι κοινά ανθρώπων πλατφόρμας! Δηλαδή ένα κοινό youtube users δεν σημαίνει ότι εξυπηρετεί μόνο το youtube όπως και ένα κοινό App δεν εξυπηρετεί μόνο Apps. Η συμπεριφορά του χρήστη – ή αν προτιμάται το από που τον τσιμπήσαμε – δεν σημαίνει ότι τον στοχεύουμε μόνο εκεί.
Google Ads Optimization List
Αν και δεν είναι εδώ το σωστό σημείο για να τοποθετήσουμε τα Google Ads Optimization List είπα να τα αναφέρω. Αρχικά να ξεκαθαρίσουμε ότι τα Optimization List ΔΕΝ έχουν σχέση με τα Similar Audiences. Προϋποθέτουν τουλάχιστον ένα συνδεμένο source στα audiences του λογαριασμού σου. Αυτό που κάνει σύμφωνα με την Google είναι combine, δηλαδή συνδυάζει πολλά διαθέσιμα audiences σε ένα μοναδικό remarketing list. Οπότε προσοχή μην το μπερδέψεις!
Υπάρχουν και τα δημογραφικά
Τα demographics δεν αποτελούν audience, πρακτικά μπορείς να ορίσεις τα δημογραφικά σου σε επίπεδο campaign/ad group. Οπότε μπορείς να ρυθμίσεις ανάλογα τοποθεσία, ηλικία, φύλλο, οικογενειακή κατάσταση (ναι υπάρχει και εδώ) και εισοδηματικα κριτήρια*.
*όχι για Ελλάδα.
Search Network, Display Network, Youtube Network
[…] Στο podcast μιλάμε για τα Lookalike κοινά στα Facebook Ads. Αν είστε Google Ads Audience master, θεωρήστε τα Lookalike Audience αντίστοιχα των Similar Audience, μόνο […]