Search

Skroutz Plus: Έξυπνα Kαλάθια & Δωρεάν Courier

skroutz plus digital jam εξυπνο καλάθι

Πάνε λίγοι μήνες που άρχισε να γίνεται γνωστό ότι το Skroutz θα προσπαθήσει να δημιουργήσει μια νέα υπηρεσία, συμπληρωματική στο έξυπνο καλάθι, όπου οι χρήστες θα απολαμβάνουν δωρεάν μεταφορικά με μια ετήσια συνδρομή.

Σε αυτό το άρθρο θα συζητήσουμε για το Skroutz plus 🔥

Πως μπήκα στο Skroutz plus

Έχοντας ήδη ως χρήστης συμμετάσχει σε ένα σύντομο survey για αν θα με ενδιέφερε να πληρώνω ένα x ποσό για δωρεάν μεταφορικά (νομίζω τον Φεβρουάριο), λίγο καιρό μετά εμφανίστηκε αν θυμάμαι καλά μια προτροπή για να δηλώσω το ενδιαφέρον μου για την νέα υπηρεσία των δωρεάν μεταφορικών.

Στις 16/4/2021 έφτασε στο email μου το “Δωρεάν μεταφορικά; Ήρθε το Skroutz Plus!”

Πρώτο email από Skroutz Plus

Το email αυτό με έστελνε πρακτικά στην νέα (κρυφή) landing page που περιλάμβανε μια ανάλυση της υπηρεσίας ως προς το κόστος, και τις παροχές της. Μια κλασική landing page αρκετά clean ως προς το τι προσφέρει.

Αλλά κυρίως με ένα μοναδικό USP: Δωρεάν Μεταφορικά για αγορές άνω των 20€ με έξυπνο καλάθι με 17€/έτος

Καρτέλα Skroutz Plus μέσα στις ρυθμίσεις του λογαριασμού
Καρτέλα Skroutz Plus μέσα στις ρυθμίσεις του λογαριασμού

Disclaimer, μπήκα στο Skroutz plus την ίδια μέρα. Όχι τόσο επειδή είχα παραγγελίες στην άκρη. Αλλά από περιέργεια. Στη τελική 1.7€/μηνα θα τα έκανα απόσβεση με έστω 12 παραγγελίες το χρόνο.

Early Adopter καταλάθος

Εν ολίγης, έτυχε να είμαι από τους λίγους (;) χρήστες που μπήκαν στην Beta του Skroutz Plus πριν γινει διαθέσιμη στο ευρύ κοινό. Και το κατάλαβα κυρίως όταν συνειδητοποίησα πως υπάρχουν δημοσιεύματα που αναφέρονται στην υπηρεσία ως κάτι που “έρχεται”.

Έρχεται; Μα εγώ είμαι ήδη μέσα! 😮

Το Έξυπνο Καλάθι

Το έξυπνο καλάθι μπήκε στη ζωή μας το 2017. Όλοι το θεωρούν κάτι πρόσφατο αλλά παιδιά έχουν περάσει σχεδόν 4 χρόνια(!). Μέχρι τότε το Skroutz λειτουργούσε μόνο με καταστήματα που είχαν ήδη eshop, και το Μεικτό Μοντέλο Χρέωσης CPC/CPS.

Το μοντέλο αυτό χρεώνει ένα ποσοστό ανάλογα την κατηγορία του προϊόντος που αγοράστηκε (με cookie) ή με χρέωση CPC που είναι πάλι ανάλογο της κατηγορίας του προϊόντος.

Το μοντέλο μεικτής χρέωσης δεν υπήρχε παλιότερα βέβαια, υπήρχε μόνο το CPC. Η έναρξη του μοντέλου μεικτής χρέωσης ήταν θέμα για πολλούς επιχειρηματίες όταν ξεκίνησε το Skroutz την μετάβαση.

Αλλά και όχι μόνο για επιχειρηματίες. Το θέμα προβλημάτισε και όσους ασχολούνται με το digital marketing. Καθώς με το cookie του Skroutz να χρεώνει την αγορά που έγινε σε περίοδο 30 ημερών, στην λογική δηλαδή του affiliate marketing, μια πώληση πελάτη που ολοκληρώθηκε πχ με Facebook Ads θα χρεώνεται και στο Skroutz.

Βέβαια στο Omnichannel αυτά είναι πράγματα λογικά, το ποσοστό επί της πώλησης είναι που κάνει τα πράγματα περίπλοκα.σ

Στο θέμα όμως

Το έξυπνο καλάθι ξεκίνησε με εντελώς διαφορετικό μοντέλο λειτουργίας. Καθώς όλη η διαδικασία αγοράς συμβαίνει εντός του Skroutz δεν υπάρχει η χρέωση CPC.

Υπάρχουν όμως η προμήθεια κατηγορίας (κυμαινόμενο ποσοστό) και το κόστος υπηρεσίας (σταθερό ποσοστό).

Πως δουλεύει για τον επαγγελματία το έξυπνο καλάθι

Ο επαγγελματίας που μπαίνει στο έξυπνο καλάθι χρησιμοποιεί την πλατφόρμα merchants του Skroutz. Λαμβάνει τις πληρωμές από το Skroutz κάθε βδομάδα και δεν ασχολείται καθόλου με τους Courier.

👉 Παρότι το έξυπνο καλάθι είναι προσανατολισμένο σε καταστήματα χωρίς eshop, συμμετέχουν και καταστήματα που έχουν ήδη eshop.

Μετά από κάθε παραγγελία στο έξυπνο καλάθι, η επιχείρηση παίρνει ενημέρωση για να την αποδεχτεί (αποδοχή παραγγελίας) και δίνει την ακριβή ημερομηνία που το προϊόν θα είναι έτοιμο για παραλαβή από το Courier. Επιπλέον τυπώνει το voucher του courier και ετοιμάζει την παραγγελία κατάλληλα.

Διαχειριστικό Skroutz Merchants
Skroutz Merchants

Τα πράγματα για την επιχείρηση γίνονται ακόμα πιο εύκολα καθώς πολλές φορές μπορεί να επιλέξει να έρθει ο courier ακόμα και την ίδια μέρα να παραλάβει την παραγγελία για να φύγει για αποστολή.

Τουλάχιστον για τον νομό Αττικής, σπουδαίο ρόλο σε αυτό, τον τελευταίο χρόνο του Covid, έπαιξε η συνεργασία με την SendX (MYJOBNOW Delivery παράλληλα με την ACS Courier. Γεγονός που οδήγησε τον Ιανουάριο του 2021 και στην εξαγορά της SendX, και στην γέννηση του Skroutz last mile.

“Η Skroutz προχωρά σε στρατηγική επένδυση στον κλάδο του «last-mile», εξαγοράζοντας κατά 100% την εταιρία MYJOBNOW Delivery με την εμπορική επωνυμία SendX. Η απόκτηση της εταιρίας εντάσσεται στο όραμα και την στρατηγική ανάπτυξης της Skroutz να προσφέρει «τη βέλτιστη εμπειρία ηλεκτρονικών αγορών» σε κάθε στάδιο του ταξιδιού του χρήστη. Η στρατηγική αυτή επένδυση θα επιτρέψει στην Skroutz να αναπτύξει το κομμάτι των ταχυμεταφορών, δημιουργώντας το δικό της δίκτυο και καλύπτοντας το «last mile» που αφορά την παράδοση των παραγγελιών στους καταναλωτές. Επιπλέον, ενισχύεται η δυναμική του Marketplace της με νέες υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας για τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις.”
(ΔΤ 26/01/2021) 

Το έξυπνο καλάθι από την πλευρά του πελάτη

Αν δούμε το product έξυπνο καλάθι από την ανάποδη, τα πράγματα είναι πιο απλά. Ο χρήστης προσθέτει προϊόντα στο καλάθι του ακόμα και αν προέρχονται πολλές φορές από διαφορετικά καταστήματα. Πληρώνει μεταφορικά με βάση τα κιλά, την τιμή, των πολλαπλών καταστήματων και της διεύθυνσης παραλήπτη.

Προϊον στο Skroutz με δυνατότητα αγοράς με έξυπνο καλάθι
Το κουμπί για αγορά με έξυπνο καλάθι εμφανίζεται δεξιά του προϊόντος

Το Skroutz προσπαθεί στο έξυπνο καλάθι να προσαρμόζεται αυτόματα ώστε πχ να μειώνει τα πολλαπλά καταστήματα ή (χωρίς να είμαι απόλυτα σίγουρος για αυτό) να προτείνει καταστήματα που βρίσκονται πιο κοντά στον πελάτη.

Προφανώς υπάρχει ένα τεράστιο κενό ακόμα σε ποικιλία προϊόντων αλλά αυτό είναι κάτι που φαίνεται να αλλάζει συνεχώς με την προσθήκη καινούργιων καταστημάτων.

Σημαντικό θετικό επίσης η απλότητα. Το checkout του skroutz είναι ένα από τα καλύτερα και γρηγορότερα checkout στην ελλάδα.

Το έξυπνο καλάθι είναι Marketplace

Σημαντικό να πούμε πως η λογική του έξυπνου καλαθιού ακολουθεί απλά την λογική ενός marketplace. Καταστήματα πουλάνε μέσω της πλατφόρμας τα προϊόντα τους χωρίς να φαίνονται και τόσο.

Βασικό ρόλο στην επιλογή του καταστήματος που θα επιλέξει το καλάθι (όταν είναι περισσότερα) είναι κυρίως η τιμή και μετέπειτα η ποικιλία όταν πχ στο καλάθι έχουν μπει περισσότερα προϊόντα.

Τελευταία βλέπω το καλάθι να διαμορφώνεται (ή να κάνει τροποποιητικές προτάσεις) και με βάση την τοποθεσία του καταστήματος και την διαθεσιμότητα.

Τι αλλάζει με το Skroutz Plus για τον χρήστη

Συνοπτικά τα πλεονεκτήματα του να πληρώνει κάποιος συνδρομή στο Skroutz plus είναι:

  • Δωρεάν Μεταφορικά για παραγγελίες άνω των 20€
  • Μέχρι 3 αποστολές που δεν ξεπερνούν τα 14 κιλά ανά παραγγελία
  • Δωρεάν Μεταφορικά σε δυσπρόσιτες περιοχές
  • Χρήση δωρεάν μεταφορικών σε όλες τις κατηγορίες

Αυτό το όριο των αποστολών τροποποιείται ανά 20€, δηλαδή στα 40€ έχεις δωρεάν μεταφορικά για έως 6 αποστολές, στα 60€ για έως 9 κ.ο.κ.

Οι αγορές γίνονται μέσω κάρτας (όπως και με το έξυπνο καλάθι), δεν υπάρχει η δυνατότητα για αντικαταβολή , η δυνατότητα πληρωμής με αντικαταβολή εμφανίζεται ως επιλογή μόνο αν την υποστηρίζει το συνεργαζόμενο με το Skroutz κατάστημα.

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί το plus για πολλές διευθύνσεις;

Στη πράξη ναι αλλά υπάρχει ένα όριο σε έως 3 διαφορετικές διευθύνσεις παράδοσης σε χρονικό διάστημα 30 ημερών.

Με αυτον τον τρόπο το Skroutz προσπαθεί να αποφύγει να χρησιμοποιείται το Skroutz Plus πχ όπως το οικογενειακό Netflix. (όχι εγώ, κάποιοι γνωστοί μου…)

Με το όριο των διευθύνσεων το Skroutz προσπαθεί να αποφύγει να χρησιμοποιείται το Skroutz Plus όπως το οικογενειακό Netflix.

Το Skroutz Plus δεν θέλει να γίνει σαν το Spotify Family

Δυσπρόσιτες Περιοχές & Skroutz Plus

Αυτό που πέρασε σχεδόν απαρατήρητο, επειδή οι περισσότεροι που ασχολούμαστε να γράφουμε με το Skroutz Plus είμαστε στην Αττική, είναι ότι το Plus είναι άκρως δελεαστικό για τις δυσπρόσιτες και νησιωτικές περιοχές της Ελλάδος.

Οι συνδρομητές του Skroutz Plus της επαρχίας βρίσκονται μπροστά σε ένα μοναδικό deal. Με 17€ το χρόνο παραγγέλνουν με δωρεάν μεταφορικά την ώρα που πολλές φορές πληρώναν συνήθως 4-8€ ανά παραγγελία.

Αρχικά σκέφτηκα πως είναι δυνατόν; Συμφέρει το Skroutz αυτη η κίνηση; 🤨

Χωρίς να ξέρω τις συμφωνίες που έχουν κλείσει με courier της επαρχίας, αρχίζω να πιστεύω πως είναι μέρος της γενικότερης στρατηγικής.

Στο να προσεγγίσει έτσι περισσότερο τους πελάτες της επαρχίας, ακόμα και αν δεν μπορεί να τους παρέχει premium (γρήγορες) courier υπηρεσίες.

Είναι το Skroutz Plus το επόμενο Amazon Prime;

Δεν θα το έγραφα καθόλου αυτό αλλά βλέπω πως υπήρχε μια δικαιολογημένη σύγκριση με την υπηρεσία Amazon Prime. Σήμερα το Amazon Prime έχει ξεφύγει αρκετά βέβαια από την Shopping εμπειρία.

Στις ΗΠΑ το Prime Membership περιλαμβάνει:

  • Δωρεάν (γρήγορα) Μεταφορικά
  • Exclusive access σε προσφορές
  • Rewards σε Grocery
  • Δωρεάν two-day delivery σε συνταγογραφούμενα
  • Ταινίες, σειρές, τραγούδια με Amazon Prime & Music
  • Πιαιχνίδια και ένα free twitch channel subscription
  • Βιβλία κτλ. στο Kindle
Amazon Prime Membership

Αυτά με 12.99$/μήνα, στην περίπτωση της Αγγλίας οι παροχές λίγο μικρότερες και η συνδρομή είναι £7.99/μήνα.

Στη πράξη τώρα το Skroutz Plus απέχει πολύ στο να θεωρηθεί αντίπαλο δέος του Amazon Prime.

Αλλά ας είμαστε ειλικρινείς

Το Skroutz με την επένδυση του Last Mile και την εξαιρετική απόδοση του στις γρήγορες – οικονομικές αποστολές δείχνει πως μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στο ελληνικό e-commerce.

Στο να λειτουργήσει όμως με μια λογική ψηφιακού οικοσυστήματος στα πρότυπα της Amazon, φαίνεται αρκετά δύσκολο, ειδικά μόνο του.

To να λειτουργήσει το Skroutz Plus με μια λογική οικοσυστήματος στα πρότυπα της Amazon, φαίνεται αρκετά μακρινό. Ειδικά μόνο του.

Skroutz Marketplace και Skroutz Plus η επόμενη μέρα

Η επόμενη μέρα του Skroutz Marketplace

Κρατάω αυτές τις τελευταίες προτάσεις για να πω λίγο περισσότερο την γνώμη μου για την επόμενη μέρα.

Πέρα από την επένδυση στο Last mile, προσωπικά βλέπω το Skroutz με το Marketplace που διαμορφώνει, να έχει δύο σημαντικές ευκαιρίες, που θα μπορούσε να ξεκινήσει αρκετά άμεσα.

Skroutz Affiliate Network

Είναι ίσως στην καλύτερη φάση του να φτιάξει ένα δυνατό δίκτυο με affiliates που θα προσφέρει εξάλλου το κατάλληλο reach σε νέα κανάλια.

Το Affiliate Marketing μου μοιάζει ιδανικό τρομερά ιδανικό. Και θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι και στα χνάρια της Amazon και του eBay.

Skroutz Product Ads

Πολλά καταστήματα, πολλά προϊόντα, πολλοί πελάτες. Τα Sponsored products είναι κάτι που το έχουμε δει πιλοτικά να συμβαίνει στο Skroutz τους τελευταίους μήνες. Δεν θα μου έκανε εντύπωση (κάθε άλλο) να το δούμε πιο έντονα ειδικά για τους πελάτες με eshop.

Δεν νομίζω όμως πως θα μπορούσε να υλοποιηθεί για τα καταστήματα του marketplace, εκεί πιθανότερο να συνεχίσει με διαφημιστικές συμφωνίες μέσω των brands.

Και το αύριο του Skroutz Plus…

Για το Skroutz Plus όμως δεδομένου ότι μιλάμε για μια συνδρομητική υπηρεσία, το πρώτο που θα μπορούσαμε να δούμε είναι κάποια selections προσφορών και μετέπειτα κάποια ενίσχυση των υπηρεσιών που προσφέρει που θα μπορούσαν(;) να ξεφύγουν από τα “δωρεάν μεταφορικά”.

Ποια η δική σας γνώμη; Θα ήθελα πολύ να μου γράψετε στα σχόλια.

Μοιράσου το

Audience & Performance Manager at 24Media

Further reading

τα άλλα conversions και goals podcast digital jam

Τα άλλα Conversions & Goals

Στο digital Jam podcast #95 ανοίγουμε το κεφάλαιο micro-goals και micro-conversions. Ποια μπορεί να είναι στο website μας και πως μπορούν να μας...

digital jam podcast specialized marketer or all around

Specialization ή All-Around;

Στο digital jam podcast 91 ανοίγουμε το μεγάλο δίλημμα του χώρου, specializations ή κάνει σαν All-around; Τι είναι καλύτερο; Στο Digital Jam Podcast...