fbpx

Google Analytics 4: Τι παίζει με την φάση του

Στο επεισόδιο 63 του Digital Jam Podcast ήρθε η ώρα του Google Analytics 4. Ποια είναι τα κύρια νέα χαρακτηριστικά του GA4, Ποιες οι διαφορες του με το Universal Analytics;

Τα Google Analytics 4 είναι η Rebranded έκδοση των Analytics App & Web, όπου μπορούμε να συνδυάσουμε δεδομένα από Apps & website σε ένα Google Property.


Πλέον το GA4 θα είναι το default property, αυτό σημαίνει ότι στο μέλλον δεν θα μπορούμε να δημιουργήσουμε universal analytics, όπως έγινε με το κλασικό analytics όταν έγινε roll out το Universal Analytics & πλέον όλα τα Product Updates από την Google θα γίνονται στο GA4.

Όλα είναι Events (συμβάντα)

Στο GA4 έχουμε event-based measurement αυτό σημαίνει ότι κάθε interaction/δράση στην σελίδα μας μετριέται σαν event. Θυμίζει σε έναν βαθμό τα Facebook Analytics/Facebook Pixel concept. 

Automatically collected events

Για κάποια βασικά events όπως Click, Page Scroll, video play δεν χρειάζεται να κάνουμε κάποιο GTM Tag ή να στείλουμε event κώδικα σε developer. By default τα έχει pre built-in.

Αναλυτικά μπορείτε να δείτε όλα τα events που κάνουν trigger αυτόματα εδώ

AI Insights & Predictions

Μέσω AI η Google μπορεί να μας δείξει πολύ ενδιαφέροντα insights, π.χ. Άνοδος στις πωλήσεις ενός συγκεκριμένου product, άνοδος σε χρήστες από συγκεκριμένο κανάλι κλπ. Στην ουσία ο αλγόριθμός παρατηρεί σημαντικές αλλαγές και μας τις δείχνει τόσο για θετικά στοιχεία, όσο και για αρνητικά. 

Ταυτόχρονα θα υπάρχουν και predictions μέσω AI, όπως churn rate, potential revenue, χρήστες που είναι πιθανό να αγοράσουν ξανά στις επόμενες μέρες κλπ.

User Based Reports (Customer Journey-Framed)

Στο ανανεωμένο Report η Google στοχεύει περισσότερο στον χρήστη και στο “ταξίδι” του μέσα στο Website μας. User Acquisition, Engagement & Retention Reports, Conversions Reports, για να έχουμε πλήρη εικόνα για όλες τις ενέργειες του χρήστη. 

Επιπλέον έχουμε την δυνατότητα να κάνουμε match κάποιον χρήστη, πέρα από τα cookies, και μέσα από USER ID αλλά και μέσα από Google Signals, βελτιώνοντας το accuracy στο cross device.

GA4 Enhanced Ecommerce

Στο Universal Analytics είχαμε 2 δυνατότητες, το standard ecommerce tracking, με πολύ βασικά metrics για κάθε αγορά και το enhanced ecommerce, το οποίο μας έδινε πολλά περισσότερα insights για το buyer journey. Στο GA4 by default υπάρχει μόνο το enhanced ecommerce και παρουσιάζεται σαν ecommerce.

Στην πράξη βέβαια μπορούμε απλά να βάλουμε μόνο το purchase event και θα είναι παρόμοιο με το κλασικό ecommerce. 

Επίσης το event checkout (initiate checkout), ενώ στο Universal Analytics ήταν ένα και είχαμε το dimension “actionField” για να δούμε σε πιο set του initiate checkout έχει μείνει ο κάθε χρήστη (προσθήκη τρόπου πληρωμής, προσθήκη στοιχείων αποστολής κλπ.), το GA4 το χωρίζει σε διαφορετικά events, add_shipping_info, add_payment_info κλπ. 

Bounce Rate Τέλος

Ένα metric που γενικοτερα δίναμε μεγάλη βαρύτητα στο παρελθόν είναι το bounce rate. Το συγκεκριμένο metric φτιάχτηκε σε διαφορετική εποχή του internet marketing, με άλλες ανάγκες και προβλήματα, πλέον μιλάμε για ένα outdated metric για διάφορους λόγους. 

Για αυτό και στο GA4 η Google έχει προσθέσει συμπληρωματικά metrics για το bounce rate και προς το παρόν δεν υπάρχει Bounce Rate.

Τα metrics αυτά είναι : 

  • Engagement Rate = (engaged sessions) / (sessions)
  • Engaged Sessions per User = (engaged sessions) / (users)
  • Engagement Time = sum(engagement time)

Το metric engagement σημαίνει 2 ή περισσότερα Page Views, να γίνει fire κάποιο conversion event ή να είναι actively engaged με το site/app ο χρήστης για περισσότερο από 10 δευτερόλεπτα.

GA4 και Google Ads σύνδεση

Στα Google Analytics 4 έχουμε άμεση σύνδεση με τον Google Ads λογαριασμό μας για να περνάμε αυτόματα όλα τα κοινά στα Google Ads. Αυτό σημαίνει ότι πλέον δεν χρειάζεται να κάνουμε segments για να τα μεταφέρουμε στο GAds.

Στο Digital Jam Podcast συζητάμε μικρά & μεγάλα θέματα σχετικά με το digital marketing, το PPC και τα social media κάθε εβδομάδα. Άκου το podcast σε Spotify, Apple ή Google Podcasts.

Γίνε συνδρομητής στο podcast για να μην χάνεις κάθε νέο επεισόδιο.

Ακολούθησε το Jam:
Facebook: @DigitalJam.gr
Linkedin: https://b.link/yuuhq
Instagram: @digitaljam

Μάθε περισσότερα για εμάς:
Dimitris Zacharakis: https://b.link/dzacha
Dimitris Kalaitzis: https://b.link/dkalaitz

Μοιράσου το
PodcastEpisode 63